In peregrinarile mele prin pitorescul peisaj on line am dat peste… un anunt. Am dat peste mai multe anunturi, dar acesta mi-a atras atentia si chiar am urmarit sa vad de curiozitate cat de consecvent a fost autorul sau si pe cate site-uri s-a incapatanat sa il posteze. Raspuns: pana in acest moment am numarat 9 (noua) site-uri si nu mai putin de 14 rubrici in care respectiva cerinta era publicata. Si asta la prima strigare caci va dati seama ca n-am gasit eu toate site-urile de anunturi free de pe Internet. Cu mici variatiuni de la postare la postare, anuntul suna cam asa:
„Ofer cazare gratuit unei doamne sau domnisoare contra cateva ore pe saptamana de menaj usor (spalat, calcat cateva camasi) plus mici servicii intime. Tanar economist educat, loial!”. L-am reprodus din memorie intrucat mi-e foarte lene sa-l caut iar asa ca cer scuze autorului daca am gresit putin ordinea cuvintelor. Mai exista si cateva versiuni in care nu se ofera cazare ci o suma fixa pentru aceleasi „mici servicii”.
Chiar m-am intrebat de ce nu se mai ofera cazarea – probabil pentru ca tanarul economist loial si-a facut … o prietena si casa e ocupata, am zis eu. Anuntul este postat cu multa consecventa de mai multe luni deci ori tanarul economist este foarte selectiv si nu gaseste femeia cu acele calitati de gospodina pe care le cauta, ori s-a inregistrat o permanenta migrare a fortei de munca, angajatele nefiind multumite de sef – probabil pentru ca le facea avansuri sau ceva … porcul!
Dupa cum va suna si voua, va dati seama ce mi se pare ridicol in acest anunt: „tanar economist loial”. Adica sa fii loial in momentul in care ceri sex pe bani este o calitate esentiala, intelegeti? Am mai vazut anunturi din acestea in care erau enumerate atribute de genul ingrijit, prezentabil, etc, dar loial este prima data cand citesc. Stau si ma gandesc ce nobila devine prestatia daca partenerul, respectiv furnizorul de bani dintr-o astfel de relatie de „simbioza” este si loial … presupun ca in sensul de fidel.
Sa o analizam la rece din punct de vedere al unei strategii de marketing. Pentru a atrage clientii echipa de vanzari stabileste un Unique Selling Proposition care sa includa acele calitati ale produsului care nu se mai afla pe piata. In cazul nostru – „tanar economist loial”. Tanar – este clar, da de inteles ca s-ar putea ca munca angajatului sa nu fie chiar neplacuta – si e mare lucru sa ti se ofere ocazia sa dezvolti o pasiune pentru munca ta! Economist – hm… sa spunem ca inseamna studii superioare si o situatie financiara relativ stabila – pana aici foarte dragut produsul – tanar si cu bani! A ramas „loial” – greseala fatala de comunicare!!! Intentia este subtila si bine gandita – categoric un atribut care nu se mai afla pe piata … dar … sa afirmi ca esti gata sa oferi bani si sa fii si loial in acelasi timp ar trebui sa dea de gandit.
Nu cumva esti cam loial de … nevoie (adica pentru ca nu te vrea nimeni – scuzati rautatea de care dau dovada din cand in cand) si daca tot n-ai ce face si loialitatea vine oricum la pachet macar sa o transformi intr-o calitate? Ei, dar aceasta umbra pe care o arunca ultimul adjectiv intuneca primele doua, adica pe tanar si pe economist, de unde rezulta proasta campanie de publicitate a produsului.
N-am scris ceva mai sus, am pastrat pentru final: mai poate exista un motiv pentru care anuntul apare mereu: NU SUNA NIMENI!!! Ah si ce as dori sa fie aceasta varianta reala; nu ca m-ar interesa personal dar macar asa, din orgoliu feminin, imi doresc ca toti acesti amarati care nu au chef sa-si bata capul sa cucereasca o femeie si prefera sa dea un ban ca sa o tina pe langa ei sa aiba parte exact de ceea ce isi doresc – o papusa gonflabila care costa X RON!!!
No Comments