Semnele de circulatie rutiera sunt amplasate pe partea dreapta a partii carosabile (soseaua) pentru a oferi o mai buna orientare conducatorilor autovehiculelor. Bineinteles, semnele de circulatie pot fi amplasate si pe partea stanga a partii carosabile, acestea nu sunt atat de des intalnite deoarece sunt amplasate in apropierea curvelor periculoase, acestea ne existand la fiecare intoarece a traseului autotorismului.
Semnele de circulatie sau indicatoarele sunt de sapte feluri:
- Semne de circulatie pentru orientare;
- Semne de circulatie pentru avertizare;
- Semne de circulatie pentru obligare;
- Semne de circulatie pentru interzicere;
- Semne de circulatie pentru prioritate;
- Semne de circulatie pentru semnalizare;
- Semne de circulatie temporale (atunci cand se executa lucrari asupra carosabilului).
Indicatoarele sunt confectionate din tabla de aluminiu sau din otel inoxidabil, vopsite in camp electromagnetic (cele destinate evidentierii lucrarilor)
Semnele de circulatie au fost concepute si montate spre o mai buna si eficienta siguranta pentru toti participantii la trafic (pietoni, animale si soferi). Insa exista si probabil ca vor exista mereu conducatori care vor sfida aceste reguli punand in pericol pietonii, animalele dar si pe ei.
Semne de circulatie rutiera
Semnele de circulatie rutiera au fost concepute pentru a oferi o siguranta participantilor la trafic. Bineinteles ca aceste semne de circulatie nu au fost suficiente asa ca politia rutiera a introdus semafoarele rutiere. Semafoarele pentru conducatorii auto au trei culori:
a) rosu;
b) galbel;
c) verde.
Semafoarele impreuna cu semnele de circulatie anterioare au contribuit la constructia unei „idei” de trafic. Nu se mai circula haotic ci cu sens, unii ii aspteptau pe ceilalti care erau si ei asteptati sa circule la randul lor. Totul a parut sa fie foarte frumos o perioada. Practic toata politia rutiera a suflat usurata de schimbarile in bine pe care le poate face un semafor care functioneaza in parametri normali.
Cum visele frumoase nu dureaza o etrnitate si ideea semafoarelor a palit. Nu a durat mult pana cand semafoarele (unul cate unul) s-au stricat din diferite motive (naturale sau artificiale). Pana ca semafoarele sa fie reparate, iar traficul sa se restabileasca s-a ajuns la circulatia haotica evitata pentru o perioada buna de timp. Imediat politia rutiera a iesit in strada, nu pentru a face proteste cum s-a mai intamplat acum nu multa vreme, ci pentru a dirija traficul prin cateva metode simple.
Cateva dintre acestea sunt:
- Bratul ridicat vertical semnifica atentie, oprire pentru toti participantii la trafic;
- Bratul sau bratele intinse orizontal semnifica oprire pentru toti participantii la trafic;
- Bratele politistului rutier intinse orizontal inseamna oprire pentru toti participantii la trafic;
- Balansarea cu bratul, pe verticala, a unui dispozitiv cu lumina rosie ori a bastonului reflectorizant pe timp de noapte, semnifica oprire;
- Rotirea vioaie a bratului semnifica marirea vitezei si grabirea traversarii drumului de catre pietoni;
- Balansarea verticala avand palma indreptata spere sol semnifica reducerea vitezei;
Nu a durat mult pana cand, datorita succesului avut in directionarea traficului, aceste metode au ajuns sa faca parte din legislatia zilnic intalnita, atat de conducatorii de autovehicule cat si de cursantii care sustin problele teoretice. Acestia trebuie sa invete semnele de circulatie rutiera foarte bine, daca spera sa obtina permisul de conducere.
Restrictii de circulatie
Restrictii de circulatie apar atunci cand pe carosabil se executa lucrari. De cele mai multe ori aceste lucrari sunt prevazute cu indicatoare caracteristice si cu banda reflectorizanta pentru a ajuta participantii la trafic sa se orienteze spre alte rute ocolitoare. Restrictiile de circulatie sunt cele mai neplacute momente din viata unui sofer, deoarece se intampla ca acesta sa nu poata ocoli traseul imediat deoarece nu exista rute ocolitoare peste tot, asa ca acesta este obligata sa se intoarca.
Restrictiile de circulatie pot fi intalnite si cand pe carosabil exista un accident, rezultat cu raniti sau nu, daca accidentul este semnificativ politia rutiera interzice accesul pe acea parte a drumului. Asa apar regulile de circulatie pentru a putea aduna suficiente probe care sa-i ajuta sa inteleaga de ce sa produs cine este vinovat pentru asta.
In aproprierea sarbatorilor Sfintelor Pasti anumiti primari ai capitalei si a restul oraselor tarii pun la dispozitie politiei rutiere de a organiza o restrictie de circulatie in jurul Bisericilor de unde se poate impartii Sfanta Lumina. Restrictiile de circulatie sunt reguli de circulatie care apar spre o buna conduita preventiva pentru soferi.Aceste restrictii de circulatie se intampla regulat mai ales in sectorul 5 al capitalei.
No Comments