Un parbriz de salupa, contrar ceea ce ati banui, nu se uda atunci cand salupa este in miscare. Acest parbriz de salupa este in asa fel construit incat nu se stropeste cu apa in timpul mersului, orice viteza ati avea.
Unele modele se stropesc
Unele modele de parbriz de salupa se stropesc totusi dar, un parbriz de salupa normal nu se stropeste. Un parbriz de salupa este creat pentru a-l feri pe cel care conduce salupa de vant si de apa. Un parbriz de salupa nu il fereste singur, forma salupei este creata in asa fel incat apa sa nu ajunga pana la cel ce piloteaza salupa, care este in plus aparat si de vant. In timp ce o salupa este la viteza maxima, aceasta sparge valurile cu varful, cu partea din fata. Valurile spargandu-se in fata salupei, fiind despicate de prora, trec pe langa salupa, in felul acesta parbriz de salupa si pilotul care sta dupa parbriz sunt feriti de apa.
Acest lucru se intampla si atunci cand barca sta pe loc si nu este in viteza, sau cand merge cu o viteza mica, cand vine un val din fata, acesta se desparte in doua, acest lucru nu este valabil atunci cand valul soseste de la babord sau tribord sau chiar si de la pupa. Atunci si omul din salupa si parbriz de salupa se vor uda. In general un bun marinar nu o sa aibe probleme de acest fel, iar in timpul unei furtuni salupa nu este scoasa in larg, parbriz de salupa nefiind destul pentru a proteja.
In momentul vitezei maxime, din cauza formei in v a prorei, salupa se ridica iar parbriz salupa este cel mai inalt punct al barcii. Sa presupunem, daca in timp ce sta pe loc o salupa are de la parbriz de salupa la nivelul apei inaltimea de 1m in momentul atingerii vitezei maxime distanta dintre nivelul apei si parbriz de salupa se dubleaza. In felul acesta parbriz salupa si capul celui ce navigheaza sunt protejate si de vant si de apa
No Comments