Compresorul de aer intr-un sistem de aer conditionat al unui automobil este inima sistemului de multe fatete. Climatizatoarele lucreaza prin transferul termic – atat din interiorul vehiculului spre freon cat si de la freon catre atmosfera. In esenta, sistemul de aer conditionat elimina caldura din interior. Teoria pusa practica intr-un sistem de aer conditionat este ca intotdeauna va transfera caldura spre temperaturi mai scazute.
De fiecare data cand un fluid este obligat printr-un orificiu mic acesta va fi transformat intr-un spray, diferenta de inalta presiune pe partea de admisie a orificiului si cea de joasa presiune pe partea de evacuare il face sa fie mult mai rece. Acelasi lucru este valabil pentru orice spray. De aceea spray-ul este mult mai rece decat ar trebui. Modul in care sistemul aerului conditionat pune aceasta lege sa functioneze se realizeaza prin utilizarea unui lichid care are un punct extrem de scazut de fierbere, astfel incat sa poata fi usor transformat in gaz.
Compresoare auto de aer
Operatiunea incepe de la compresorul aerului conditionat. Scopul compresorului auto este de a pune gazul freon sub presiune. Acest lucru ridica temperatura gazului, astfel incat acesta este mult mai mare decat temperatura aerului exterior. Compresorul auto este situat pe partea din fata a motorului pe un suport. Scripetele alimentat de catre arborele cotit al motorului, are un ambreiaj magnetic atasat arborelelui de intrare a compresorului. Cand ambreiajul magnetic este oprit, rotile atrag scripete inspre compresor.
Atunci cand aerul conditionat este pornit, ambreiajul magnetic atasat arborelui de intrare se angajeaza, cu roata de transmisie, care transforma arborele de intrare al compresorului. Sistemul comprima gazul la aproximativ 250 psi si isi mareste temperatura la peste 160 de grade. Gazul circula prin condensator, care este situat in partea din fata a radiatorului. Gaze de inalta temperatura trec prin condensator, si cedeaza caldura sa, catre coolerul din atmosfera.
Cum functioneaza aerul conditionat la celelalte sisteme
Din condensator, lichidul, care este inca fierbinte in linia prin care trece, ajunge la un orificiu diferit, in functie de vehicul. Acesta permite lichidului de inalta presiune sa treaca prin deschiderea foarte mica si spray-uri de joasa presiune raceste lichidul in evaporatorul de sub bord. Ventilatorul automobilului forteaza trecrea aerului prin evaporatorul rece, care absoarbe caldura din interior. Cand lichidul din spay absoarbe caldura din vehicul, acesta se intoarce ca gaz, deoarece are un de punct de fierbere scazut.
Freonul si alte lichide se muta la un acumulator. Functia acumulatorului este de a scapa sistemul de umiditate cu utilizarea unui desicant si pentru a surprinde orice lichid care nu a fost inca transformat in gaz. Acesta va detine suficient de mult lichidul pentru a-l transforma intr-un gaz, deoarece compresorul auto nu-l va comprima in lichid, fara a fi deteriorat. Iar circuitul de reia.
No Comments